Co by měl umět předškolák
Mít rozpoznané řečové vady a na jejich nápravě pracovat.
Umět se soustředit na jednu věc i v rušném nebo hlučném prostředí a zabrat se plně do činnosti.
Kde je vpravo a kde vlevo - tohle je velmi dobré už spolehlivě ovládat.
Jemná motorika- kresba kruhu, čtverce, rovné čáry a vlnovky, modelování, stříhání, navlékání korálků.
Mít osvojený správný úchop tužky.
Hrubá motorika- pohybové činnosti- chůze, běh, skok, lezení, házení.
Základní pravidla slušného chování- poděkovat, požádat, pozdravit, omluvit se.
Rozvoj zrakové paměti např. - hra Pexeso.
Sluchová paměť- dítě by mělo umět vlastními slovy převyprávět to, co právě slyšelo.
Sebeobsluha- samostatně se obléct, umýt, učesat, používat záchod, kapesník, příbor.
Adresa- dítě by mělo znát, mít povědomí o tom, kde bydlí, co je v blízkosti jeho bydliště.
Mělo by vědět, co dělat v případě jeho ohrožení.
Časová orientace- roční období, měsíce, dny v týdnu, pojmy- včera, dnes a zítra.
Znát barvy.
Počítat alespoň do pěti a rozeznávat rozdíly- větší a menší množství.